Дългата опашка: Защо бъдещето на бизнеса е в продаването по малко от повече

Автор: Крис Андерсън

Коментари: 0

Издател Изток-Запад
Брой страници 448
Година на издаване 2009
Корици меки
Език български
Тегло 534 грама
Размери 20x12
ISBN 9789543215287
Баркод 9789543215287
Категории Технология и психология на бизнеса, Икономика, Книги

Какво се случва, когато потребителите разполагат с почти безкраен избор, който поражда неограничено търсене? Когато всичко става лесно достъпно за всеки (и във все повече случаи безплатно)? С няколко щраквания на компютърната мишка ние стигаме до милиони продукти в интернет магазините и аукционите. При това може да прочетем отзивите за тях на вече изпробвалите ги стотици хора...

Тази предизвикана и улеснявана от интернет ситуация с удивително бързи темпове продължава коренно да променя всичко в бизнеса: производството, дистрибуцията, маркетинга, рекламата. И далеч не само бизнеса. Промените неусетно засягат целия ни живот – начините, по които печелим парите си; по които ги харчим за стоки или развлечения; по които общуваме с другите и намираме сродни души по интереси или любими; по които гледаме на света и го усещаме; по които се чувстваме щастливи или нещастни. Именно тези промени и тенденции за първи път са уловени, изяснени и математически доказани по слисващ начин в тази книга.

А наглед в нея става дума само за една проста идея: в епохата на интернет с монопола на най-популярните стоки (бестселъри, хитове, блокбастъри) вече е свършено. Преди пренебрегваните нишови продукти (които формират дългата опашка в кривата на търсенето) добиват същата значимост, защото съвкупните им продажби са равностойни, дори по-големи от тези на масово продаваните.

Идеята може и да е проста, но всяка от подробностите по приложението й е извънредно ценна и заслужава бавно и внимателно осмисляне. Накратко, който иска да прави какъвто и да било бизнес през ХХI в., е добре да прочете тази книга. Преди да му се наложи.

Ключови думи: Време за книга

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

Отдавна книга на подобна тематика не ме бе впечатлявала толкова. Крис Андерсън наистина е успял да напише една безкрайно интересна и четивна книга, която разкрива супер интересни неща за пазарите и продажбите в наши дни.

Що е туй “дълга опашка”? Представете си един списък с музикални изпълнители. При главата на динозавъра са най-хитовите, които продават милиони албуми. Те са и една ограничена бройка, а в историята досега са и били най-важните. Тъй като в един магазин има ограничена площ, там ще бъдат изложени тъкмо тази ограничена бройка “оборотни изпълнители”, което и ще насърчава още повече само тяхната продажба. И унификацията на вкусовете.

Само че онлайн търговията променя системата. С минимални разходи в един онлайн магазин могат да се продават хиляди други изпълнители – и тези от средна величина, и почти напълно неизвестни формации. И ролята на главата е заличена от дължината на опашката – оказва се, че продажбите в нейното протежение (което е неограничено и никога не стига до 0) сумарно надминават хитовите изпълнители, колкото и нависоко да са те.

Просто, нали? Такъв е бизнесът на “иБей”, на “Гугъл” с рекламите, на “Амазон” с книгите – всички те печелят от нишови продукти, които нямат масова популярност, но са достатъчно много, за да сформират завидни продажби. Затова опашките стават все по-дълги и за всички тях има пазар.

Крис Андерсън развива изследването си пространно и с многобройни примери, откривайки правилото на “дългата опашка” къде ли не. Не ще ви преразказвам книгата, тя има сериозни достойнства и твърдо си заслужава прочита.   

Христо Блажев, www.knigolandia.info

 „ДЪЛГАТА ОПАШКА” НА КРИС АНДЕРСЪН  дава отговор на всичките ви въпроси, свързани с безкрайния избор за потребителите в интернет ,където всичко е по-достъпно, става по-лесно, а и във все повече
случаи е безплатно. С няколко щраквания клиентът стига  до  милиони продукти в магазините и аукционите по света.Тази интернет ситуация променя всичко и в нашия бизнес.И не само в бизнеса, но и в целия ни живот – как да печелим, как да харчим, как да общуваме, как да купуваме.
В нашата епоха на интернет с монопола на най-популярните стоки /бестселъри, хитове, блокбастъри/ вече
е свършено. Нишовите продукти придобиват същата значимост,защото съвкупните им продажби са равностойни, дори по-големи от тези на масово продаваните.
Не пренебрегвайте всяка подробност от приложението на тази идея, защото тя е ценна и заслужава осмисляне.Това е една от тайните  за успеха в бизнеса през ХХІ век.
За да я превърнете в своя стратегия, прочетете тази книга и се запознайте с мъдрите съвети на експертите като Крис Андерсън.
Това е гаранцията за бъдещето на вашия бизнес.

Маргарита Янева – Хеликон,Бургас