Обогатяващо живота образование

Автор: Маршал Розенберг
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 0

Издател Векста
Брой страници 136
Година на издаване 2009
Корици меки
Език български
Тегло 150 грама
ISBN 9789549239737
Баркод 9789549239737
Категории Психология, Хуманитарни науки, Книги

Каква е основната цел на училището? Ако според теб целта е да подчини учениците, притискайки ги под товара на тонове задачи, значи не си сам. Този стар модел на образование е създаден, за да произведе от децата работници и служители, на които не се налага да мислят самостоятелно. В днешно време обаче, в повечето училища този подход води до ниски постижения, липса на уважение между ученици и учители и постоянни борби за постигане на сигурност и дисциплина. Учениците и родителите са недоволни, учителите и администрацията - напрегнати, и всички с нетърпение очакват почивните дни. Все по-ясно става, че възпитанието и образованието се нуждаят от нов подход, който служи на интересите на всички участващи в тях
Това е темата на книгата на Д-р Маршал Розенберг. В нея той описва своя модел, наречен Ненасилствена комуникация (ННК), който се основава върху взаимното уважение от страна на всички: ученици, родители, учители, администрация.

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

Маршал Розенберг (1934 – 2015) е с докторска степен по клинична психология от Университета в Уисконсин, където работил лично с Карл Роджърс. Посветил е живота си на разработване на нов метод за ефективна комуникация между хората.
Д-р Розенберг е основател и директор на международна неправителствена организация – „Център за ненасилствена комуникация“. Прекарвал е повече от 250 дена годишно в обучения по ненасилствена комуникация с различни групи – учители, лекари, военни и дори затворници. Методът му се практикува в почти цяла Европа, Азия, Африка, Северна Америка и на територии с военни конфликти, както и в икономически изостанали страни.

Носител е на наградата за мир на Глобъл Вилидж Фондейшънс Бридж за 2006 г.