Издател | Изток-Запад |
Брой страници | 248 |
Година на издаване | 2010 |
Корици | меки |
Език | български |
Тегло | 314 грама |
Размери | 0x0 |
ISBN | 9789543216635 |
Баркод | 9789543216635 |
Категории | Маркетинг, реклама и PR, Икономика, Книги |
Това е книга за всеки, които има нещо за продан. Маркетингът от уста на уста е важен не толкова за мултинационалните корпорации с огромни бюджети за реклама. Идеите и практическата информация, които ще намериш тук, служат също толкова добре на собственика на фирма за химическото чистене, на собственика на ресторант или на зъболекаря с частна практика, колкото и на 500-те най-големи компании в класацията на сп. „Форбс“. Не е нужно да си маркетингов гений или изтупан в черен костюм рекламен агент.
Защо? Защото маркетингът от уста на уста е насочен към реалните хора и към това, защо тези реални хора ще искат да говорят за теб и за твоите неща.
Оттук нататък ще замествам продукти и услуги с термина неща. Защото маркетингът от уста на уста работи за всякакви продукти и за всякакви услуги. Той работи също и за каузи, идеи, благотворителни дружества и организации – за всичко, за което ти се иска да говорят хората. Аз самият се занимавам с маркетинг от дълги години, но никога не съм имал маркетингов бюджет. И въпреки това съм продал страшно много неща. Всички мои успехи са се дължали наполовина на креативност, наполовина – на разговори с много хора. Навремето не го съзнавах, но това, което всъщност правех тогава, е това, което днес наричаме маркетинг от уста на уста – да се включиш в разговора, който хората всеки ден водят помежду си.
Все още няма мнения за тази книга.
Напиши коментарЩе бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.
Ще бъдат изтривани мнения:
Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]
Какво ще да е това чудо „маркетинг от уста на уста”?
Според Анди Сърновиц нещо много просто - „Да дадеш на хората причина да говорят за твоето нещо и да улесняваш провеждането на този разговор”. „Нещо” може да е стока или услуга, която трябва да се популяризира и да стигне до хората, да се вмъкне в разговорите им и най-важното – да улесни или направи живота им по-приятен. За да имат стимул да говорят за нея и да я препоръчат на всичките си приятели.
За маркетинга има неизброимо количество книги, всяка от които претендира да бъде последна и окончателна инстанция по темата какво трябва и какво не трябва да се прави, за да спечелиш нови клиенти. Книгата на Сърновиц обаче попада в онази Web „различна” графа (там са и „Дългата опашка” и „Безплатното” на Андерсън например) на книги, които не препоръчват скъпи и „сигурни”, класически решения. Точно обратното, авторът още в началото казва: „Често ми казват, че нарочно съм изкарвал маркетинга да изглежда като нещо много лесно. Не съм съгласен. Маркетингът наистина не трябва да е труден и най-добрият маркетинг никога не е труден”.
Сърновиц обследва начините, по които един продукт или услуга може естествено да влезе в устите на хората и да се изстреля в небесата. Той пише: „Научи се да правиш клиентите си истински, ама истински щастливи. Само толкова. (…) Спечели уважението и препоръките на клиентите си и те ще свършат останалото. Отнасяй се с хората добре – те ти правят маркетинга, и то безплатно”.
А класическата реклама, която не спира да ни залива усърдно отвсякъде? Тя е бита карта според Сърновиц, ако не е подкрепена с горните условия на наистина качествен продукт и безукорно отношение към клиента. Който просто иска да получи повод да разкаже нещо интересно. Ако не можеш да го заинтригуваш, следва следното: „Отегчи ги – и ще се принудиш да похарчиш милиони за реклама, за да ги заинтригуваш. Ядосай ги – и само гледай как клиентите ти се оттеглят барабар с всичките си приятели. Рекламата е цената на отегчението. Ако клиентите ти не говорят за твоите неща, ще трябва да плащаш на вестници и телевизии да го правят”. А това е непрактично – „Един-единствен глас на потребител в крайна сметка има по-голямо въздействие от която и да било платена реклама”.
Книгата е настина много добра, още повече, че част от постулатите й са очевидно верни и се прилагат непрестанно, без да сме наясно, че това е точно класифицируемо като “маркетинг от уста на уста”.
Христо Блажев, www.knigolandia.info, приятел на Хеликон Витоша