Когато Господ беше заек

Автор: Сара Уинман
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 5

Издател Enthusiast
Преводач Мариана Христова
Брой страници 344
Година на издаване 2012
Корици меки
Език български
Тегло 327 грама
Размери 21x14
ISBN 9789542958567
Баркод 9789542958567
Категории Съвременна световна проза, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги

Това е книга за брат и сестра, за детството и порастването, за приятелството и семейството, за триумфа и трагедията и всичко помежду им.
Това е и роман за любовта във всичките й
форми.

от Александра Авджиева / дата: 08 авг 2017

Навярно на хората с предразсъдъци,обгърнати в еднообразното си ежедневие,книгата няма да се хареса заради присъствието на теми като хомосексуализъм,блудство и млада жена открила себе си без маската на майчинството. За другите- които чувстват,че живота не е само пазаруване,клюкарстване и плащане на сметки,тя ще бъде истинско удоволствие,редувайки комична детска наивност с уроците на неизбежното порастване.За мен беше глътка свеж въздух,която ми напомни че съществува и друг свят- този на искрените и чисти човешки взаимоотношения,на които никакви сътресения не могат да попречат. Прибавям я в списъка си за препрочитане.

от Читател / дата: 29 сеп 2015

Купих я отдавна, веднага след илизането й на книжния пазар.
В началото малко ме шокира, отблъсна ме и доста се покол***х преди да продължа с четенето й. Продължих и не съжалявам.
Обичам си я по своему, но когато ми искат книга никога не я препоръчвам. А, ако някой все пак си я избере, ми я връща възмутен и не(про-/до-)четена.

от венцислав ламбринов / дата: 17 сеп 2014

Коментарът е изтрит от администратор.

от Sarva / дата: 27 окт 2012

Много хубава книга, страхотен стил на авторката!

от RoccoTull / дата: 31 май 2012

Много, много добра книга! Отдавна не бях чел такава. Гнига за порастването и съзряването, за любовта и приятелството, за сходствата и различията, както за "нормалните" и "различните". Само накрая авторката малко е попрекалила с хепиенда.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

Преди и след своя „край”, тази хроника поражда усещане, което мога да свържа най-вече с „Богът на дребните неща” на Арундати Рой. Не само защото тук намираме различност и на пръв поглед самодостатъчност, които се разгръщат сякаш пост-фактум. Отношението към времето и към структурирането на самото четиво са от същото естество. Тази тема не може да бъде изчерпана и е като пътуване във вагон, докато спомените се изнизват отвън. Значителна част от отстоянието, което всъщност гарантира „Когато Господ беше заек” като изкуство, се осъществява чрез главния говорещ – донякъде жена-аутсайдер.


На този фон съществува Бог, първоначално като заек, който е домашен любимец, а впоследствие чрез вписването му в голямата тема за бъденето и принадлежността. Този въпрос остава нещо далечно и в сравнение с „Богът на дребните неща”, където изобщо липсва, е плюс или минус, според вкуса на читателя. Наред с това, връзката между някои „странници” в тази книга е едва ли не „животоспасяваща” за тях - корените на общо минало и настояще са среда за живот, където те могат да бъдат себе си.

Чавдар Димитров, Хеликон София - Стамболийски

От “Спасителят в ръжта“ на Селинджър до ден днешен, порастването е многократно експлоатиран  в литературата сюжет. Нямаше  го  тогава конкретният  страх – от 11 септември, от религиозността като слабост, от  чувствителността като патология .


 За мнозина това е твърде наивистична проза. Господ  разбира се не е заек, той  е нещо неназовано, което все се изплъзва и бяга. И само на детството принадлежи  представата  за него, то е  достойно да го преследва, да си играе със смисъла му, да го убие от любов, да се изплаши от непостижимостта му. Или да го отгледа като естествена вяра  в семейството до себе си.


Книгата  би могла да бъде съвременна версия на приказката за Хензел и Гретел, както и на всеки мит, в който невинността е основополагащ фактор.Чете се със сладкото усещане за  разходка в тъмното, докато някой здраво те държи за ръка. 

Людмила Еленкова, Хеликон България

Господ и заек???


Какво става тук, си помислих в първия момент, прочитайки заглавието. Но после се замислих какво лошо има в това въплъщението на Бога да е заек – живо същество, божие творение, в него има най-малкото частица от божественото. Този роман не е богохулен, не е и религиозен, просто е адски добър. Няма да преразказвам историята, не сме в час по литература, не знаем и какво точно е искала да каже авторката, но пък го е казала по един фин, пропит с лек британски хумор, начин, които кара сърцето ми да пее в досега с качествената книга.


За семейството. За любовта във всичките й измерения. За приятелството. За вярата на човека. За човека. Този роман се нарежда сред любимите ми книги и ще го дам на всеки от моите приятели, който иска да го прочете. Защото си заслужава; това, което ти дава писаното слово, друго не може да ти го даде – полетът на въображението, онези сладки моменти, в които чак боли, когато четейки, ставаш част от цялото.


Прочетете тази книга! Сред потока новоизлизащи книги не я пропускайте! Тя ще остави една следа в съзнанието ви... стига да й го позволите. 

Станислава Чалъкова, Хеликон Велико Търново

Сара Уинман е родена през 1964 година в Лондон, но израства в Есекс. Завършва Академията за драматично изкуство „Уебър Дъглас“. Участва в театрални постановки и филми, сред които „Сага за Форсайтови“ (2002), „Убийства в Мидсъмър“, „Тагарт“ и др. „Когато Господ беше заек“ е първата ? книга. Сара Уинман живее в Лондон.