Именно. Заглавието на Кутси е умишлено заимствано. Линковете са изтрити от администратор.
Издател | Жанет-45 |
Преводач | Иванка Томова |
Брой страници | 236 |
Година на издаване | 2012 |
Корици | меки |
Език | български |
Тегло | 259 грама |
Размери | 20x13 |
ISBN | 9789544917692 |
Баркод | 9789544917692 |
Категории | Романи и повести. Световни, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги |
Дж. М. Кутси е един от най-уважаваните автори, пишещи на английски език днес. Автор на петнайсет романа и няколко сборника с есета, Кутси е носител на многобройни литературни награди. През 2003 г. получава Нобелова награда за литература.
Изглежда, че някъде дълбоко у всички нас има нещо твърдо като гранит, което не можеш да научиш на нищо. Въпреки истерията по улиците никой не вярва истински, че светът на установените факти, в който сме се родили е обречен на унищожение. Никой не може да приеме, че армията на Империята е била избита от хора с лъкове и стрели и стари ръждясали пушки, от хора, които живеят в палатки, хора, които никога не се мият и не могат нито да пишат, нито да четат. А кой съм аз, че да отхвърлям така подигравателно илюзиите,подхранващи живота?
Именно. Заглавието на Кутси е умишлено заимствано. Линковете са изтрити от администратор.
Едно голямо БРАВО, че са я преиздали:)
Има едно стихотворение на К. Кавафис с абсолютно същото заглавие.
Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.
Ще бъдат изтривани мнения:
Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]
Обликът на книгите на Кутси, или поне начинът на разказване, сякаш винаги остават израз на нещо повече от може би една постоянна тема – поставянето на героя в извънредна ситуация. Случващото се с неговите персонажи е извънмерно, но не само за това търсене този писател е бил удостоен с Нобелова награда. Несъмнено, гласът на наблюдател или центърът от първо лице на ръба на цивилизацията някак уравновесяват възможните по-дълбоки, основно първични или дори животински пластове у едно човешко същество. От една страна, често става въпрос за осъзнати импулси - навлизане в или излизане от т. нар. срам, позор и т.н. Роля за този род впечатления от срещата с тези мъже играе възрастта – втората половина на живота, когато равносметките и самозалъгването би трябвало да са по-скоро минало. От друга страна, съществени са усещането за място от периферията и отвъд, все по-кратко изобилие на природата и все по-силно настъпваща пустиня. Също така стои въпросът за хроника, която е неподвластна на имперската история. На пръв поглед, пораждането на този стил е като описание на неща, оставени сами по себе си на края на географията, а разгръщането му е отговор на въпроса за взаимодействие, чиито смисъл да остане записан като знак от една култура.
Чавдар Димитров, Хеликон София-Стамболийски
„Има нещо, което ми е пред очите, а аз все не мога да видя какво е.”
Един човек се вглежда безпристрастно в постъпките на другите.
Безпристрастно се вглежда и в себе си.
И търси размитата граница между закона и човешкото.
Търси опрощение за животинското у хората.
И очаква да го получи .
От тях. От нехората. От варварите.
Петя Петрова, Хеликон Русе