Дяволът в белия град

Автор: Ерик Ларсън
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 2

Издател Кибеа
Преводач Яна Божинова
Брой страници 568
Година на издаване 2012
Корици меки
Език български
Тегло 470 грама
Размери 13x20
ISBN 9789544745783
Баркод 9789544745783
Категории Романи и повести. Световни, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги

Чикаго се готви за Световното колумбийско изложение. Годината е 1893. Огромна човешка енергия е впрегната в изграфдането на панаирния град - това трябва да бъде Град на мечтите, фантастично архитектурно творение, белият град, шедьовърът, маркиращ настъпването на новия век.
Но сред целия възторжен подем между великолепните бели куполи и прекрасните цветни градини се промъква сянка - сянката на Неизбежното зло.
Това е книга за Съзиданието и за Злото. Тя разказва за двама мъже, които олицетворяват две коренно противоположни страни на невероятната динамика, която кипи в Америка на прага на двадесетия век - един забележителен архитект и един градски сериен убиец.
Нищо тук не е измислено - описаните събития са реални исторически факти, подкрепени с извадки от писма, вестници, мемоари или други писмени документи.

от Ел / дата: 12 авг 2015

Сега след като ще излиза филм, книгата ще стане доста популярна...

от Владислав / дата: 09 яну 2015

Мнения?

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

Тази книга може да бъде четена на няколко нива – история на архитектурата на Чикагската школа от края на XIX в., криминален роман за изтънчен сериен убиец по време на Голямото изложение 1893г.,  учебник по мениджмънт и стратегическо планиране от зората на тяхното създаване в САЩ. Всичко е подчинено на христоматийната фраза на Луис Съливан (един от основоположниците) - ”формата следва функцията”.


Има тежка символика, добре обмислена и написана в репортажния стил на Труман Капоти и Хемингуей, без текстът да страда емоционално, претоварен с толкова фактология.


“Бял град “ в случая е Чикаго, но знаем от източната космогония, че неговото съзидателно начало по принцип се полага в контекста на разрухата. Затова всичко е прекалено – внезапният подем, индустриалната революция, тоталният хаос, “безумните“ хрумвания на архитектите, междуличностните отношения, които често наподобяват истинска война, дори високите сгради и количеството жертви на рушителя (убиец), са отправна точка за мащаб, съизмерим с отвъдното, а не с делничното. Тук съвсем естествено се вплита метафората за “дявола”, неизбежна структура по пътя към един по-висш порядък.

Людмила Еленкова, Хеликон София - България