Издател | Фабер |
Преводач | Жела Георгиева |
Брой страници | 212 |
Година на издаване | 2013 |
Корици | меки |
Език | български |
Тегло | 241 грама |
Размери | 13x20 |
ISBN | 9789544007867 |
Баркод | 9789544007867 |
Категории | Повести и разкази. Световни, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги |
Елена Ленголд е родена пр ез 1959 г. Автор е на дванадесет книги: шест стихосбирки, четири сборника с разкази и един роман.
Представена е в редица сръбски и международни антологии и сборници с разкази и поезия, творбите й са превеждани на английски, италиански, френски, датски, български, румънски, украински и чешки езици.
За своята поезия и проза е отличена с многобройни награди в родината си, а през 2011 г. получава Наградата за литература на Европейския съюз.
Живее в Белград.
Освен тази книга, в България са издадени романът й "Балтимор" и сборникът с разкази "Панаирджийски фокусник".
Все още няма мнения за тази книга.
Напиши коментарЩе бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.
Ще бъдат изтривани мнения:
Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]
Дали познавате много жени, за които действителността е несъразмерна? Да четеш разказите на Елена Ленголд е като да флиртуваш с картина на Магрит. О, модернизъм ли? – ще ревне хиперактивната в други отношения тълпа, освен когато й се налага да прибегне до речта.
Такава – членоразделна, делнична, вестникарски опростена и взривоопасна, реч сърбите владеят до съвършенство.
Никой не би предположил, гледайки благовидното изражение на 54-годишната Ленголд, какво може да предизвика. След втория разказ, подобно на силно питие, вече осмисляш заглавието на сборника й – “Разфасовай ме”. (Преди него на български излезе “Панаирджийски фокусник”, същата лудост). Героите са като марионетки. Не се стараеш да възпроизвеждаш действията им, защото тяхната пантомима те учудва. Как постигат тотално насищане. И те приемат в разбитото си на малки парчета ежедневие, ако предпазливо стъпваш. Въпреки че тук се размахва оръжие, хвърчат бутилки, затръшват се врати, дърпат се ципове и се носят крясъци, тишината последвала всяка канонада с думи, е оглушителна. Или рутинни действия като събуждане сутрин, ходене на кино, просто шофиране, в които човек съзира свое друго предназначение. Разтваря се към живот, нехаещ за драмите на плътта, остава чист в мисълта си. Безспорно натоварва такъв текст, интелектуалната поза при цялата си динамика консервира на моменти и най-изтънчения литературен вкус. Утехата е в черния хумор, в здравото скеле на ума, навлязъл лесно в един женски образ, без да остава дълго там. Колкото да се запознаете по този начин – “Разфасовай ме!”
Людмила Еленкова, Хеликон София - България