РОБ

Автор: Сергей Минаев
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 3

Издател Персей
Преводач Ива Николова
Брой страници 544
Година на издаване 2015
Корици меки
Език български
Тегло 373 грама
Размери 13x20
ISBN 9786191610648
Баркод 9786191610648
Категории Съвременна световна проза, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги

Александър Исаев е поредният млад човек, за когото емблемата на успеха е визитна картичка с логото на голяма корпорация, съчетано с неговото име и позицията мениджър. Той сбъдва мечтата си, но само за да разбере, че лъскавите бизнес сгради крият не само предизвикателства и възможности, но и много безсънни нощи, въпроси, които не спират да звучат в главата ти, колеги, готови на всичко, за да те прецакат, и едно ново, доста по-различно разбиране за корпоративния свят.
От позицията на познавач на героите и средата, за които пише, Сергей Минаев, авторът на култовия роман "Духless", този път ни представя мениджъра на средно ниво в големите корпорации, задущаващ се в собственото си лентяйство, непрекъснато обмислящ схеми и потънал в дребно сметкаджийство. Книгата е един ироничен поздрав към всички онези безименни „мениджъри”, управляващи всеки по максимум 5-10 служители и „директорите” на скромни по размер структури, които осмислят живота си със собственото си „величие” и на които никой до момента не е казвал в прав текст, че всъщност от тях нищо не зависи.
С присъщия си цинизъм и бруталност Минаев ни показва разложението на големите корпоративни структури, безхаберието, което цари на всички нива, превъзходството на личния интерес пред фирмения и пълната неангажираност на служителите, които правят крупните руски дружества едни колоси на глинени крака. Но всичко това всъщност изобщо не е пагубно в годините преди финансовата криза – корпорациите реализират печалби, директорите строят къщи и карат висок клас автомобили, мениджърите се радват на бонуси и на още някои „допълнителни” придобивки, като присвояване на част от фирмените пари, които минават през тях.
Александър Исаев се научава да прогресира в стъклената сграда, прекарвайки все повече време в социалните мрежи и осигурявайки си стабилен паричен поток, макар и с ясното съзнание, че от него нищо не зависи и никой не знае името му. Личният му живот е в пълен синхрон с липсата на смисъл в кариерата му.
Но нещата се променят. Светът е изправен пред най-опасната криза от времето на Голямата депресия. На Исаев предстоят интересни събития и житейски уроци, за които за съжаление няма как да бъде подготвен.
Създавайки една увлекателна история, Минаев успява да ни покаже ясната връзка между държава, корпорации и медии, да отвори вратата към съзнанието на хората, които всеки ден прекрачват прага на офиса на голямата корпорация и да докаже добре прикриваната истина, че корпоративното робство е модерното крепостничество и всички сме част от системата.
Тази книга е офисна Библия. Тя е за духа на нашето време и за обществото ни, управлявано от големите корпорации, които притежават не само политиците, които прокарват техните интереси, но държат в хватка и самите нас. Колкото и да си мислим, че не е така.

от Боян / дата: 24 авг 2015

Не е по-добра от другите книги.Доста е тягостна и отегчителна.Шедьовър - в никакъв случай.

от Мира / дата: 26 юли 2015

По-добра ли е от другите му книги?
Моля който я е чел да сподели.

от Пепи / дата: 28 май 2015

Поредният шедьовър на Минаев!!!!

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

Сергей Минаев се прочу с дебютния си роман „Духless”, който го превърна в световна знаменитост, каквато не е излизала извън пределите на Русия от времето на Булгаков и Набоков. Млад мениджър по продажбите в голяма мултинационална компания, той започва да пише „Духless”, нахвърляйки мислите си върху салфетки в тузарски заведения. Книгата излиза в скромен тираж, но се изчерпва за седмица. И всички започват да говорят за нея. Така се ражда бестселърът феномен, чиито продажби в Русия надхвърлиха тези на световни хитове като „Шифърът на Леонардо” и „Здрач”. Както никой друг преди него Минаев улавя духа на нашето време, стремежа към материален успех за сметка на духовна празнота. „Таймс” отдели място на първата си страница, за да представи младата руска сензация.
Сергей Минаев продължава да е най-горещото име в днешната руска литература. Защото винаги е на гребена на вълната и е страшно актуален. В „Духless” писателят изобличи пороците на новата презадоволена каста. „Media Sapiens” стана наръчник за пиарите и изкушените от медийни манипулации, а по схемата от книгата бе направен опит да бъде фалирана голяма българска банка. „The Мацки” показа пък как може днес да бъде манипулиран интимният живот на човека.
Сега в „Мразя тази столица!” Минаев задава въпроса: Какво стана с мечтите ни?