Издател | Критика и хуманизъм |
Преводач | Правда Спасова |
Брой страници | 238 |
Година на издаване | 2020 |
Корици | меки |
Език | български |
Тегло | 289 грама |
Размери | 14x20 |
ISBN | 9789545872365 |
Баркод | 9789545872365 |
Категории | Философия, Хуманитарни науки, Книги |
Роман Ингарден е сред големите философи на ХХ век. Бъдещето му се предначертава от доктората му при Едмунд Хусерл – бъдеще на един от най-ярките европейски феноменолози. Съвместната му работа с Хусерл и с някои от най-бляскавите му ученици като Мартин Хайдегер и Едит Щайн продължава десетилетия.
Ингарден е особено влиятелен с развитието на феноменологичната философия в естетиката, където лансира идеята за произведението на изкуството като интенционален обект. Тя успява да превъзмогне противоречието между субективизма и обективизма в естетиката, а и да предугади същностни тенденции развитието на съвременното изкуство.
Ключови теоретични текстове на Ингарден са включени в настоящия сборник, но той цели да го представи многостранно като естетик. Ето защо, макар че неговата сила е във философската естетика, където през разговора за произведението на изкуството се интерпретират общи философски проблеми, тук е отделено място и на конкретни анализи на отделни жанрове (литература, музика, кино), където чрез разплитане на привидно малки проблеми се предлагат оригинални отговори на фундаментални въпроси.
Все още няма мнения за тази книга.
Напиши коментарЩе бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.
Ще бъдат изтривани мнения:
Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]