Наръчник на застрахователния посредник

Автор: Колектив

Коментари: 0

Издател Тракия-М
Брой страници 280
Година на издаване 2003
Корици меки
Език български
Размери 0x0
ISBN 9548401183
Баркод 9548401183
Категории Технология и психология на бизнеса, Икономика, Книги

“Застраховането винаги е следвало икономическото развитие. И затова в понятието „застраховане" се включват твърде много видове, подвидове, форми и комбинации. Може би това е причината да се шири становището, че застрахователите са готови да дават застрахователно покритие за всеки предложен обект, за всеки риск, стига да има обективна вероятност за неговото настъпване. И нещо повече, има случаи, които на пръв поглед се считат за прищевки на кандидата за застраховане, но за които застрахователите също могат да сключат застрахователен договор, та макар и при специални условия.
Голямата палитра от застраховане трудно може да се обхване от отделните стопански субекти, които се нуждаят от застрахователна закрила. За това са нужни хора, които да „доближат" отделните застраховки до тях. И това са застрахователните посредници, в най-общия смисъл на това понятие. Те се появяват на „застрахователната сцена" към средата на XIX век. По това време в Европа побеждава политическият и стопанският либерализъм. По същото време се развива в големи размери и застраховането. Докато застрахованите състави на застрахователните дружества са малки, нужда от посредници, които да се занимават само с привличането на застраховани, няма. Дълго време трябва да мине, за да може съсловието „застрахователен посредник" да се наложи и да отстрани от своя път случайните „любители" в професията.
Днес застрахователните посредници са изградени специалисти в своята работа. Техният брой надвишава многократно заетите във вътрешната служба на застрахователното дружество. И ако се сравни персоналът на едно застрахователно дружество със служителите и работниците, заети в едно промишлено предприятие, веднага прави впечатление, че броят на заетите във външната мрежа на застрахователното дружество е извънредно голям. И докато в промишленото предприятие за реализиране на продукцията са ангажирани само около 1 % от персонала, то в застрахователното дружество за „продажба" на застраховките са ангажирани над 50% от всички застрахователни работници.
При една такава ситуация редно е да се постави въпросът: Имат ли достатъчна професионална квалификация „пласьорите" на застрахователните продукти? Този въпрос многократно сме си задавали и винаги отговорите са били противоречиви. Не може да се отрече, че има много добри застрахователни брокери и агенти. Но в същото време не бива да си затваряме очите пред очевидните факти, че има много застрахователни посредници, които, освен общите условия по отделните видове застраховане, нямат почти никаква представа за застраховането. А това е необходимо.
Минаха много години, откакто Държавният застрахователен институт (тогава монополист) издаде „Наръчник на застрахователния деятел". Той беше ценно помагало за застрахователните деятели (така се наричаха тогава днешните застрахователни агенти). Днес застрахователният посредник, при новите условия на работа, повече отвсякога има нужда от едно помагало, в което да се изясни неговия статут и в сбита форма да се дадат най-общи познания за застраховането.
И сега, когато то е в ръцете на многолюдната армия от „пчелички", които „носят мед" на застрахователните дружества, надяваме се, че поне отчасти сме успели да постигнем целта, която сме си поставили.”
Христо Драганов

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg