Пътища на метафизиката: Кант и Хайдегер

Автор: Валентин Канавров
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 22

Издател Изток-Запад
Брой страници 452
Година на издаване 2011
Корици меки
Език български
Тегло 718 грама
Размери 23x15
ISBN 9789543218765
Баркод 9789543218765
Категории Философия, Хуманитарни науки, Книги

Монографията "Пътища на метафизиката. Кант и Хайдегер" е последната книга от трилогията на проф. дфн Валентин Канавров за критическата метафизика. В първите две издания - Критическата метафизика на Кант. Опит за виртуалистки трансцендентализъм (2003) и Критически онтологеми на духовността (2006) - се теоретизира концептът виртуалистки трансцендентализъм и се разгръща неговата философско-историческа интерпретация. Зад тази наглед тежка терминология се крие философското фундаментализиране на чистото мислене и разкриването на неговата светоустройствена дейност.

В монографията се прави сравнение между двете основополагащи философски идеи: познавателната и битийната чрез едни от най-великите им представители в Европейската философия – Кант и Хайдегер. Битийното философстване е по-дълбинно, но Хайдегер не успява да проясни неговата истина, загърбва съществуващото и потъва в мълчанието на невъзмутимостта. В лицето на Кант рационалното философстване дефинира чистия произход на познанието и нравствения императив, постига обхвата на природните закони и моралната възвишеност, но неизбежно залита към силата на властта. Между тези две идеи убийствено стърчи оброчището на непостижимото човеколюбие на Ницше.

Виртуалисткият трансцендентализъм търси чрез съзидателното мислене схематизиращи пътища към плуралистичната онтология, която като рефлектирана екзистенция свидетелства за обожението на човека. Иновативният концепт на проф. Канавров поема ролята на Ейдотея през портала на опрените във върховете си пирамиди на априори и апостериори, като „тайната” не е в конкретен текст, мъдра мисъл, грабваща сентенция, добре прикрит символ или отиващ зад изображението знак, а в чистата дейностна форма на мисленето и пътя, който тя съграждащо прокарва към смисъла на екзистентността.

от Стаматов / дата: 11 дек 2015

"...Канавров поема ролята на Ейдотея" - тук е по-правилно да се напише така: "Канавров поема ролята на Идиотея" и веднага ще се обоснова, защо това изследване се делегитимира в своята същност (оставам настрана големият въпрос, какво дири Ницше в него????). Ако трансценденталното философстване отхвърля цялата предишна (догматична) метафизика, то онова, което прави Хайдегер още в текста си за Кант, отхвърля цялата априори-апостериори-виртуалистка понятийност.
Оттам насетне, освен "Битие и време" и ранните текстове на Хайдегер, мисленето му тръгва по един път, който ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ МОЖЕ да се приюти в удобната кутийка на Кантовия схематизъм. Уви! Някой от колегите не четат достатъчно.

от Атанас Стаматов / дата: 25 ное 2015

Хахахаха, четох и се смях. Оставете Професора сам със собствената си тълпа ***близци - него това го радва. В понеделник му е честване на 60-годишнината. Може би там този книжен шедьовър ще се продава с -10%? :)))
За философската ни гилдия в София книгите му НЕ струват нищо. И така ще си остане! Пък той нека пробва да развива трансцендентални форми на югозападнало неокантианство в Благоевград!

от Дон "Дракона" Уилсън до Петя / дата: 06 ное 2015

Петя, не откриваме топлата водя, скъпа. Още в "Атически нощи" Гелий разказва как философът Флорин гълчал един от своите ученици за високопарния му, но лишен от смисъл стил. Така че въпросният "професор" Канавров просто продължава една многовековна традиция - чрез академизми да се опитва да замаскира невежеството си. С риск да стана банален: "Езикът на истината е прост."

от Петя / дата: 06 ное 2015

Напълно съм съгласна с ARDO и Дон Дракона Уилсън, а това приятели (Николай Узунов) да коментират книгите си за да си правят реклами е тооолкова смешно. Все едно да си направиш няколко профила във Фейсбук и да си харесваш сам снимките. Направо жалка история. Както всеки човек си има "кисело грозде" така и г-н Узунов, за който то се оказва семейството и по- точно "ревливото дете, за изневеряващата жена". Хубаво, че за родителите ви Вие не сте били "ревливо дете" и че избрали да Ви отглеждат вместо да си четат Кант и Хайдегер.

от Петя / дата: 06 ное 2015

Канавров-Изобщо не му приляга на титлата, която носи. Може да добър учен, ако мога така да се изразя, но за автор на книги въобще не го бива!!! Ако иска да бъде разбран от хората би трябвало да пише на по-елементарен език, а не с толкова термини и други глупости, че да изглежда уж умен и уж да му се възхищават хората. Който умее да обясни всичко опростено- той наистина е интелигентен, а иначе всеки може да говори с терминология от неговата си област на развитие и Канавров да не го разбере изобщо.Ако някой лекар му постави диагноза и я изкаже само с медицински термини със сигурност после ще проверява кое какво означава. А това, че кара студентите си да му купуват книгата за да вдига ИЗКУСТВЕНО тиража си е БЕЗОБРАЗИЕ. Може да прави като преподаватели в Софийския университет, където аз съм студентка, и да направи няколко копия за студентите, а пък ако някой хареса откъса ще си купи книгата. Неговата постъпка е СРАМ за ПРЕПОДАВАТЕЛСКОТО СЪСЛОВИЕ!!! СРАМ И ПОЗОР!!!!!
Коментарът е редактиран от администратор.

от Pashev / дата: 31 авг 2015

Не, в тази книга мисленето не стига до Хайдегер, то е забило нос само в Кант. Няма да научите нищо за Хайдегер от тази книга. Дори не знам на кой да я подаря. Бях изнуден да си я купя, бях изнуден да запиша и психоанализа за да завърша по-лесно при друг преподавател!!! :((((

от Николай Узунов / дата: 07 юни 2013

Да, тази книга НЕ МОЖЕ да се прочете един път и да бъде оставена. Прекрасно продължение на предходните два труда на проф. Канавров. Главите за Хайдегер са трудни за мен, но хоризонтът ми се разширява все повече и повече.
Единствената теза, с която не съм много съгласен е, че Хайдегер не е разбрал Ницше, но ...
Изток-запада издават стойностна литература, продължавайте с това начинание! Адмирации!

от Бейлиш / дата: 14 апр 2013

Аз лично не се учудвам, за пореден път от това издателство се излагат с дискредитиращо науката издание.

от тате / дата: 14 апр 2013

Интересно е колко студентчета са принудени да си я закупят. Това й вдига тиража единствено в БЛАГОЕВГРАД, където имам нещастието да уча. Добре че книги на Вяра Николова не са толкова скъпи. акад. Канавров е уникален учен, но отвратителен, злобен и дребнав човечец. Дано мина изпита при него без да си купя фундаменталната му книжка!

от Иван / дата: 13 сеп 2012

Братчето на г-н Автора му "рекламира" книгата в ЮЗУ. Прунуждава студентите да си я закупят уж за да правят реферат на някоя от главите. Е?-питам аз-Не могат ли в групата да купят една книга и да я преснимат? Или като вътрешен да им я даде да я преснимат? Явно според него всеки може да отдели 20лв за да я купи, да прочете една единствена глава от нея и после да я остави да прашасва. Още повече, че това е книга, която се чете постепенно, също така е написана на висок език(с уважение към Автора). А повечето от студентите 1-ви курс сигурно ще я четат с тълковен речник в другата ръка!

от Никк / дата: 01 фев 2012

Брей тука има хора, които са попили поне 2700 години култура и са още на тая нещастна планета, евала!!!

от ЧиЧи / дата: 11 окт 2011

Коментар изтрит от администратора

от Узунов до Дракона Уилсън / дата: 27 сеп 2011

Коментар изтрит от администратора

от Узунов / дата: 27 сеп 2011

Муха-ахаха ... ?!? Много правилно се изказа, някой го живеят този живот, виждаме как го живеят 2700 години и за тях се написаха сума ти романи - за пропаднали пияници, хора, на които им се живее, играят комар, женят се, раждат деца и нищо по-смислено не виждат от това ... жени, които се продават за 5 су или за паница леща ... и така живеете хубавия си живот ден след ден, а всичко, което НЕ е свързано с всекидневните нужди и изхождания, всичко това за вас е високопарно ... Само не знам, ако ги нямаше тези философи, до сега какво щяхте да правите ... и да си кажа, вмествайки се в елементарно-селското ти определение, предпочитам да живея така, отколкото да ме грабне великият живот и да мисля за цената на доматите, за ревливото дете, за изневеряващата жена, за новата песен на Преслава, т.е. за всички ЖИТЕЙСКИ неща, които тормозят твоя възвишен и неотхвърлен от обществото ум ... но, скачала лисицата, скачала и като видяла, че гроздето не е за нея, се врътнала обидена и пак се свряла в житейската си мижава дупка, от която НИКОГА не е трябвало да излиза и в която живее удобно с многото си житейски бълхички ... Изборът си е твой - сам си избрал бълхите, дупката, жената и децата и цената на сиренето, аз не мога да те осъдя, живея, с*ри, слушай фолк и нека животът ти дава сили до старини ...

от Re: Дон Дракона Уилсън / дата: 12 сеп 2011

Личи си, че единственото, което разбирате за философията сте го добили от общи приказки и явно нямате най-елементарно понятие за нея. Жалко е изобщо да се отговаря на такива коментари като вашите. По-добре намерете друго занимание, различно от това да плюете по нещо, което очевидно не разбирате - ето ви простотата на истината.

от Дон Дракона Уилсън до Ардо / дата: 12 сеп 2011

Абсолютно правилно.Какво е философията?Мислите на група,отхвърлени от живота индивиди,които се утешават за собствената си некадърност чрез ментална гимнастика.И,естествено,както посочих по-рано,опаковат размислите си във високопарни фрази,че да звучат по-внушително."Езикът на истината е прост",както правилно са отбелязали още римлянител

от Дон Дракона Уилсън / дата: 12 сеп 2011

Предните два коментара са живото доказателство за моите думи.Ала-бала,ала-бала, а животът си тече...

от Re: ARDO и Дон Дракона Уилсън / дата: 12 сеп 2011

Елементарни, пошли и безсмислени коментари. Преди да изказвате мнение, за която и да е книга, поне си направете труда да я прочетете или бегло да се запознаете със замисъла й. Едно е да се отнесете с критично отношение към дадена книга и нейното съдържание, но това се прави на базата на запознаване с нея, което тук не личи по никакъв начин.
"бълнуване на неумели мислители зажалост!" - Мисъл, на човек, който дори не може да формулира едно изречение.
В крайна сметка е безсмислено да се спори или да се правят опити за провеждане на нормален диалог при наличие на такива мнения. Замълчете по-добре и ако сте толкова засегнати, че се пишат подобни книги - никой не ви спира да проявите свободно вашите творчески заложби, пък после ще се види кое ще издържи на времето.

от Николай Узунов / дата: 12 сеп 2011

Уважаеми, дон Дракона Уилсън, не знам дали ще видите поста ми, но вашият беше и все още е, изключително елементарен. НЕ знам какво сте завършил и не ме интересува. За себе си знам, че познавам лично проф. Канавров и ако той разтяга локуми, тогава не знам всички останали за какво говорят!
Хайде, когато си толкова умен и НЕ разтягаш бълнувания или други неща ала Хайдегер, кажи ми че си чел Хайдегер на немски в оригинал и си разбрал поне ЕДНА ДУМА, защото най-лесно е НА ПРОСТАТА ЛИСИЦА ДА СИ ГОВОРИ КОЛКО КИСЕЛО Е ГРОЗДЕТО, без да може да го стигне, както е в твоя случай. Бях решил да ти обясня с няколко изречения (макар и да е невъзможно Хайдегер да се предаде с няколко изречения) доколко модерни и повече от адекватни са бълнуванията (както ги наричаш) на Хайдегер, но си казах, че след като ти ЛИПСВАТ 2700 ГОДИНИ ДУХОВНА КУЛТУРА, то или си финансист или си юрист и ти е простено да нямаш хуманитарна култура, все пак лесно се правят договори и брачни споразумения и лесно се израждат деца и няма нищо лошо да бъдеш обикновен работник, но не всеки може да се напъне и да осмисли това, което ти никога дори не би сънувал ...
С цялото ми уважение: Николай Узунов

от Дон Дракона Уилсън / дата: 08 сеп 2011

Това харесвам най-много на философията-разтягане на локуми до безкрайност,замаскирано с високопарни фразелогизми.

от ARDO / дата: 07 сеп 2011

Eй,тия хайдегерови безсмислици са напълно малоумни и се чудя, какво ли толкова хубаво може да напише някой от тях!?! Сякаш няма мислещи хора, та един бълнуващ, икакто се казва в предговора - неуспял да обясни идеите си автор, се повъзгласява за гений! Тая философия като наука е пълен провал и бълнуване на неумели мислители зажалост!

от Аз / дата: 31 авг 2011

Ех, трилогията ... все едно е роман от 17-и век ... За съжаление в България се пише единствено за Кант и Хайдегер, а назад остават толкова модерни и стойностни имена от европейската философия ... Иначе авторът е на световно ниво и книгата, още с излизането си е бестселър, казвам го от опит, понеже притежавам и съм чел предходните две ... Успех, сигурен съм, че книгата е написана на висок език и за съжаление няма да стане лидер в класацията за продаваемост, но това никак не намалява стойността й, даже напротив ... :)

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

Разбрах

Сайтът използва „бисквитки“ (cookies) за предоставяне на услугите в него, за персонализиране на рекламите и за анализ на трафика. Ако останете тук, приемаме, че се съгласявате с употребата на „бисквитки“ (cookies). Прочети